maandag 15 november 2010

Broodnodige innovatie

Brood 2.0
De markt heeft een beetje een stoffig, oudbollig imago. Of, zoals Food Holland het formuleert: "de wereld van de ambulante handel wordt gekenmerkt door vaste patronen, routines en traditie." Een welkome nieuwe gast tussen de standaard marktkramen is dan ook Le Perron, een marktconcept van de Market Food Group, waaronder ook Bakkerij 't Stoepje valt. Le Perron zou je het La Place van de warenmarkt kunnen noemen. Biologische broden, allemaal vers en authentiek. Maar dan niet van boer Dries uit de Achterhoek, maar slim opgezet door een grote organisatie met veel inkoopkracht en een mooie, strakke marketingcampagne. Als je alleen al de website bezoekt loopt het water je in de mond. Dat is pas werkelijk innovatie: als je authenticiteit en duurzaamheid als een marketingconcept massaal kunt verkopen. De komende tijd zal uitwijzen of Le Perron inderdaad de oudbollige Nederlandse markten weet op te fleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten